
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Γ. ΑΝΔΡΕΙΩΜΕΝΟΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ | 3 |
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με βασικές έννοιες της φιλολογικής επιστήμης και της Νεοελληνικής Γραμματολογίας, ειδικότερα, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται από αυτούς για το υπόλοιπο διάστημα των σπουδών τους. Παράλληλα, θα έχουν αποκτήσει γνώση της βασικής βιβλιογραφίας σε μια σειρά από επιμέρους κλάδους της Νεοελληνικής Φιλολογίας (Ιστορία της Λογοτεχνίας, Βιβλιογραφία-Βιβλιολογία, Ανθολογίες, Λεξικά, Μετρικές, Κριτική του Κειμένου), θα έχουν γνώση ενός γενικού περιγράμματος των απαρχών και της περιοδολόγησης της Νεοελληνικής Γραμματείας και θα έχουν έρθει σε μιαν πρώτη επαφή με βασικές έννοιες της Θεωρίας της Λογοτεχνίας και της Συγκριτικής Γραμματολογίας, δηλαδή θα έχουν θέσει τα αναγκαία θεμέλια για την κατανόηση και τη διδασκαλία της νέας ελληνικής λογοτεχνίας διαχρονικά.
|
|
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Το μάθημα θα συμβάλει αφενός α΄) στο να μάθουν οι φοιτητές να αναζητούν, να αναλύουν και να συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες, με τη χρήση και των νέων τεχνολογιών, β΄) να συνειδητοποιήσουν ότι τους είναι απαραίτητη η εξοικείωση με τη συναφή φιλολογική ορολογία, γ΄) να καταλάβουν τη σημασία της διεπιστημονικής έρευνας, δ΄) να εκτιμήσουν την αξία της κριτικής και της αυτό-κριτικής και ε΄) να μάθουν να σκέπτονται δημιουργικά και επαγωγικά, αφετέρου στ’) στο να συνηθίσουν να χρησιμοποιούν βιβλιοθήκες, σπουδαστήρια, ερευνητικά κέντρα με σκοπό την ανάπτυξη των απαιτούμενων δεξιοτήτων, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να αναλάβουν σχετικές δημιουργικές δραστηριότητες, ζ’) να αποκτήσουν επίγνωση της σημασίας της πολιτισμικής κληρονομιάς και του ρόλου της λογοτεχνίας στη διαμόρφωση της πολιτιστικής ταυτότητας, η’) να αντιληφθούν τη σημασία του ιστορικο-κοινωνικού πλαισίου και τα θέματα που αυτό αναδεικνύει, θ’) να είναι σε θέση να σχολιάσουν και να επεξεργαστούν ποικίλες απόψεις μέσα από την εξοικείωση με τη χρήση άλλων βιβλίων, ι΄) να αυξήσουν την αφαιρετική τους ικανότητα, έτσι ώστε η βιωματική ανταπόκριση και συμμετοχή στα λογοτεχνικά κείμενα να είναι ουσιαστική στην πορεία των σπουδών τους, αλλά και το πλαίσιο του σχεδιασμού προϋποθέσεων και δραστηριοτήτων για τη δυνάμει διδακτική πράξη στο μέλλον να αρχίσει να διαγράφεται, ια΄) να συνειδητοποιήσουν τους σκοπούς μεθόδευσης της διδασκαλίας της λογοτεχνίας και ιβ΄) να μάθουν να σχεδιάζουν / δημιουργούν / διαμορφώνουν μικροδιδασκαλίες / εκπαιδευτικά σενάρια, να οργανώνουν projects, βιωματικές δράσεις κλπ. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | ΝΑΙ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΟ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ | ||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Το μάθημα αξιολογείται στην ελληνική, μέσω γραπτών ή προφορικών εξετάσεων. Ο τρόπος και η φιλοσοφία της εξέτασης ανακοινώνεται στους φοιτητές από τα πρώτα κιόλας μαθήματα. |
Δημήτρης Αγγελάτος, Η άλφα-βήτα του νεοελληνιστή, Αθήνα: Gutenberg 2011. Γιώργος Βελουδής, Γραμματολογία - Θεωρία Λογοτεχνίας, Αθήνα: Πατάκης 1982. Π. Δ. Μαστροδημήτρης, Εισαγωγή στη Νεοελληνική Φιλολογία, Αθήνα: Δόμος 1983. Μαρίτα Παπαρούση, Λογοτεχνία στη διδακτική πράξη: αναγνωστικές και κριτικές προσεγγίσεις, Αθήνα: Gutenberg, 2019. Ευαγγελία Φρυδάκη, Η θεωρία της λογοτεχνίας στην πράξη της διδασκαλίας, Κριτική, 2003.
|